6 grudnia 2019 w Śremie obyły się Mistrzostwa Wielkopolski Szkół Podstawowych we Florecie.
Nasi uczniowie Felik i Florentyna Wiśnik zajęli medalowe miejsca: Feliks miejsce I, a Forentyna miejsce III.
Serdecznie gratulujemy sukcesów i życzymy wytrwałości w dalszych treningach 🙂
Uczniowie koła artystycznego skorzystali z zaproszenia p. Dyrektor pobliskiej biblioteki miejskiej i z okazji dnia Poczty Polskiej wzięli udział w spotkaniu z listonoszem, który opowiedział dzieciom o swojej pracy, o wysyłaniu i doręczaniu listów i przesyłek.
Następnie każdy zaprojektował znaczek, który włożył do koperty i wysłał na adres biblioteki.
Projekty znaczków wezmą udział w konkursie organizowanym przez bibliotekę i pocztę.
Zwycięzca zostanie wyłoniony niebawem 🙂
Uczniowie klasy 3a piekli bułki i rogaliki. Przepiękny zapach unosił się w całej szkole
Ostatni czas na lekcjach biologii upłynął nam pod nazwą „komórka”. Dzięki tym lekcjom nie jest nam obca budowa komórki zwierzęcej, roślinnej, grzyba czy bakterii. Potrafimy wskazać różnice i podobieństwa, a całą naszą wiedzę odzwierciedliliśmy w modelach.
W Dzień Drzewa uczniowie klasy 1B pracowali z fiszką poszukującą.
Rysowali i kolorowali wskazane w fiszce drzewa, mierzyli miarami ich obwód, porównywali, które drzewo ma większy, a które mniejszy obwód.
Doświadczali, czy miarą 100 centymetrową można zmierzyć drzewo o obwodzie 129 centymetrów.
Układali w parach wiersze o drzewach, a w grupach wykonali taniec drzew oraz prace plastyczną metodą wydzieranki.
Autorkami jednego z wierszy są: Ala i Zosia. Oto ich wiersz:
„Drzewa szumią, sowa lata,
mieszkać w dziupli to zabawa,
sowa skacze pod drzewami,
Na nasz sygnał klaśnie z nami.”
Tytuły prac od lewej w dół:
Złość,
Wyobraźnia,
Smutek mętlik w głowie,
Depresja,
Czarne myśli,
Spokój
Dojrzewanie,
Wybuch złości,
Radość
W minionym tygodniu dzieci z klasy Ia zagłębiły się w tematykę jesienną. Uczniowie rozpoznawali warzywa i owoce jakie możemy spotkać w naszych ogrodach o tej porze roku. Przenieśli się też do lasu, gdzie podziwiali uroki jesiennej przyrody. Dzieci dowiedziały się między innymi co jedzą leśne zwierzęta oraz, które z nich gromadzą zapasy na zimę. Przy okazji uczniowie mieli możliwość spróbowania zapraw przyniesionych do klasy.
Dzieci z klasy 1b na zajęciach szachowych uczyły się do tej pory, jak poruszają się wszystkie bierki na szachownicy.
Korzystając z pięknej pogody, same zamieniały się w stworzone przez siebie bierki i utrwalały zdobytą do tej pory wiedzę.
W tym tygodniu na zajęciach w klasie 1B gościły dary jesieni – owoce, warzywa, kasztany, szyszki, liście, żołędzie. Uczniowie przeprowadzili dyskusję w kręgu na temat zapasów na zimę, wyglądu darów, porównywali warzywa pod względem ciężkości i wielkości. Dokonywali również analizy i syntezy głoskowej oraz sylabowej przyniesionych darów.
Wykonali także makietę lasu ze zwierząt leśnych ulepionych z plasteliny i naturalnego materiału przyrodniczego, który mieliśmy dzięki pomocy rodziców – mech, korę, szyszki, kasztany, żołędzie, gałązki drzew, igły.
W piątek uczniowie klasy Ia udali się na pocztę, aby wysłać swój pierwszy list wraz z niespodzianką do uczniów z klasy I z Sierakowic. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem napisały list i z niecierpliwością czekają na odpowiedz.
W Międzynarodowy Dzień Pisania Listów uczniowie klasy 1B wraz z wychowawczynią napisali pierwszy list do swoich korespondentów z północnej części Polski.
W prezencie wysłali im również swoje zdjęcie klasowe oraz sowę – symbol mądrości życząc samych sukcesów w nauce.
Z radością ogłaszamy, że uczeń klasy Ia Borys N. zdobył I miejsce w zawodach JUDO. Serdecznie gratulujemy życzymy dalszych sukcesów!
.
Uczniowie klasy 7 sprawdzali swoją wiedzę w oparciu o fiszki autokorektywne. Jak widać, wszyscy uczniowie byli bardzo zaangażowani w pracę na lekcji. Świadomość, że nauczyciel nie oceni ich wiedzy na stopień oraz posiadanie prawidłowej odpowiedzi na drugiej stronie fiszki przyczyniło się do dużego zaangażowania uczniów w proces dydaktyczny, a także do stworzenia przyjaznej atmosfery na lekcji.
Uczniowie z klasy 4a łączą przyjemne z pożytecznym: dzisiaj na zajęciach języka angielskiego utrwalili odmianę czasownika „to be” poprzez grę w statki. Zabawa pozwoliła uczniom przećwiczyć materiał w sposób bezstresowy.
W tym tygodniu na kole muzyczno – teatralnym dzieci zaprezentowały przygotowane w parach scenki. Było mnóstwo śmiechu i zabawy. 🙂
Projekt edukacyjny dla uczniów klas I-III – nauka o ruchu drogowym w wirtualnej rzeczywistości.
Swobodne teksty w klasie 1B kształtujące kompetencje językowe uczniów.
Uczniowie klasy 1B pracowali z fiszką sprawdzającą, do wykonania której musieli samodzielnie zgromadzić potrzebny im materiał przyrodniczy. Przy jego udziale mieli do wykonania trzy zadania: patykiem napisać poznane litery i liczby, z materiału przyrodniczego ułożyć jedną z poznanych liter i liczb, wykonać według własnej wyobraźni coś fajnego z dotychczas poznanych liter i liczb. Na tym jednak nasze zajęcia się nie skończyły, ponieważ dzięki dotychczasowej wiedzy i chęci doświadczania oraz swobodzie uczniowie postanowili wykonać jeszcze szałas. Zajęcia te były pełne odkryć, emocji oraz wspaniałej zabawy.
We wtorek 1.10 klasa Ia i Ib wybrała się na wycieczkę do Starego Zoo. Dzieci poznały pracę pielęgniarza zwierząt oraz dowiedziały się wielu ciekawych rzeczy na temat zwierząt żyjących w zoo.
Dziewczyny z 4a zrobiły własnoręcznie zaproszenie dla swoich kolegów z klasy z okazji Dnia Chłopaka. Wszyscy razem świętowali ten dzień w kinie, a następnie na pizzy. Dzień był bardzo udany!
W poniedziałek 30.09 z okazji Dnia Chłopaka klasa Ia wybrała się na swoja pierwszą wycieczkę do kina.
Pracowity piątek w klasie Ia oraz Ib.
Uczniowie klas pierwszych na wspólnych zajęciach poznawali świat za pomocą zmysłów.
Eksperymentowania z kolorami- dzieci z koła plastyczno-technicznego mieszały farby i malowały jesienne drzewa.
Klasa 3a koduje świetnie się przy tym bawiąc
Klasa 3a utrwaliła wiedzę na temat grzybów jadalnych i trujących podczas gry w Dobble Grzyby.
Utrwalanie głosek i liter wcale nie musi być nudne. Przekonali się o tym uczniowie klasy 2 wykonując zadania w grupach przy użyciu spinnerów.
Koło matematyczne swoją pracę rozpoczęło od skonstruowania planszowych gier matematycznych o różnym poziomie trudności. Konstruowaliśmy – graliśmy i świetnie się bawiliśmy.
Klasa 3a opracowała w grupach przystanki ortograficzne, które będą uczniom przypominać poznane zasady bezbłędnej pisowni.
Na lekcji biologii, uczniowie klasy 7a, mogli zobaczyć to co „niewidoczne dla oczu”. A wszystko to za sprawą mikroskopów. Tak, tak! Nasze mikroskopy nie stoją w szafie i się nie kurzą! Pomagają nam zrozumieć otaczający na świat.
Nauczyciele Specto spędzają weekend na intensywnych warsztatach podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji PSAPCF „Do życia przygotowuje się przez życie. Wykorzystanie technik C. Freneita w rozwijaniu kompetencji kluczowych.”
Kształcenie umiejętności zgodnej współpracy i współdziałania podczas wykonywania zadań to priorytety, którymi kieruje się klasa 2a. Uczniowie w ramach utrwalenia wiadomości o rzeczowniku klasyfikowali wyrazy w tabeli, pod kątem nazw rzeczy, zwierząt, roślin i ludzi. Ponadto ćwiczyli układanie wyrazów w kolejności alfabetycznej. Zajęcia w grupach przebiegły skutecznie, sprawnie, a co najważniejsze, uczniowie byli bardzo zaangażowani
Jesień zbliża się wielkimi krokami, a symbolem tej pory roku są piękne kolorowe liście. Uczniowie na pierwszych zajęciach z koła plastycznego z chęcią wykonali papierowe liście, a na zdjęciach prezentujemy efekty ich starań ❤️
Uczniowie klasy IB rozpoczęli przygodę z jedną z technik Celestyna Freineta jakim jest swobodny tekst, a w klasie pierwszej swobodny tekst rysowany.
Wszystkim uczniom najbardziej podobał się swobodny tekst Dominika, który został następnie zapisany przez nauczyciela. Na podstawie tego tekstu stworzyliśmy kompleks zainteresowań, który jest kolejną z technik Freineta. Jego tematem jest wiewiórka.
A na jutrzejsze zajęcia czeka na uczniów przygotowana na podstawie swobodnego tekstu karta pracy😃
,, od niewielkiej kropki wszystko się zaczyna..,,,
16 września uczniowie klasy II uczestniczyli w grach i zabawach związanych z obchodami Dnia Kropki. Nauczyciele przygotowali szereg działań w celu zapoznania uczniów z charakterem celebrowania tego święta. W tym dniu uczniów i nauczycieli obowiązywał strój w kropki. W pierwszym etapie zajęć dzieci zostały zapoznane z historią ,,kropki „, a następnie uczestniczyły w zaproponowanych działaniach: tworzenie prac plastycznych na chodnikach, kolorowanie mandali, robienie pamiątkowych zdjęć w fotoramce, czytanie dzieci dzieciom, tworzenie jesiennego drzewa talentów. Uczestnicy byli bardzo zaangażowani. Był super i kropka.
16 września obchodziliśmy w naszej szkole Międzynarodowy Dzień Kropki. Uczniowie klas I spędzili ten czas na wspólnej zabawie oraz na rozwiązywaniu „kropkowych” zadań, a jak im to wyszło zobaczcie sami… 🙂
Klasa 3a powtórzyła wiadomości o zdrowym odżywianiu i przygotowała sałatki.
Smacznego
W piątkowy poranek uczniowie klasy Ib wybrali się do szkolnego ogródka, aby posadzić przyniesione na rozpoczęcie roku szkolnego wrzosy.
Teraz będą się nimi opiekować oraz dbać o nie najlepiej jak potrafią
W minionym tygodniu klasa Ia zajmowała się tematem bezpieczeństwa na drodze oraz poznawała zasady ruchu drogowego. Uczniowie w grupach wykonali makiety z ulicami, a także mięli możliwość zapoznania się ze znakami drogowymi w pobliżu swojej szkoły. W piątek wszyscy uczniowie klas I wraz z wychowawczyniami posadzili przed szkołą lawendy i wrzosy przyniesione na rozpoczęcie roku szkolnego 🙂
Uczniowie klasy 4a, na lekcji przyrody opowiadali w jaki sposób mogą poznawać przyrodę. Jednym z przykładów były zmysły i to właśnie owe zmysły: smaku, węchu, wzroku, dotyku i słuchu, odegrały pierwsze skrzypce na naszej lekcji. Za pomocą swoich zmysłów odgadywali odgłosy zwierząt, rozpoznawali zapachy oraz smaki przyrody, odgadywali co ukryło się w tajemniczym worku i rozpoznawali przybory przyrodnika. Jak to mówią dzieci, „przyroda jest mega fajna”. Oby to zdanie pozostało im do końca roku szkolnego. Tego życzymy i im, i sobie
2 września swoją przygodę ze szkołą rozpoczęli uczniowie klasy 1a. W minionym tygodniu zaprezentowali wyniki swojej pracy indywidualnej, w grupach oraz w parach, dotyczącej wspomnień z wakacji. Uczniowie wraz z wychowawcą zapoznali się z budynkiem szkoły oraz jego pracownikami, a poprzez wspólną zabawę poznawali siebie nawzajem.
Na zakończenie pierwszego tygodnia zajęć klasa 4a wybrała się na wycieczkę do pokoju zagadek. Zabawy było co niemiara 🙂
Pierwszy dzień nauki klasy IVa przebiegał pod hasłem: Poznajemy się. Uczniowie brali udział we wspólnych zabawach w celu lepszego poznania się i wytworzenia więzi grupowej. Już od samego rana zagraliśmy w szkolny „geocaching”. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, dostali mapki i szukali zadań, które zostały schowane w skrytkach rozmieszczonych na terenie szkoły. W celu lepszego poznania zagraliśmy również w „Speed dating”, czyli od dzwoneczka do dzwoneczka, mając tylko 3 minuty, aby dowiedzieć się jak najwięcej o naszych kolegach i koleżankach z klasy. Na koniec dnia odbyły się różne konkurencje sportowe. To był bardzo udany dzień 🙂